6 Ocak 2008 Pazar

BÜLBÜL KONAĞI


şerbetli tatlı,sütlü talı,cevizli tatlı, rulo tatlı,kaymaklı tatlı..........liste uzadıkça uzuyo....hepsinin lezzetide birbirinden farklı...helede insan tatlı sevmeye dursun...bir anda önüne hepsini istiyo...

malesef bu gün sizler için tatlı yapmadım... tatlıdan okadar bahsetim ama tuzlu bir tarif vermek istedim nedense...

bülbül konağını ilk defa denedim...çok lezzetli oluyo...bazı arkadaşlar tatlısınıda yapıyo...ama ben yapmadım...sizler için ilk fırsatta deneyeceğim...ama önce tuzlusunun tarifini vereyim sizlere...


malzemeler:

-250 gr margarin
-bir çay bardağı sıvıyağ
-bir yumurta
-4 yemek kaşığı yoğurt
-bir yemek kaşığı tuz
-2 tatlı kaşığı sirke
-un

iç malzemeler:
-1 su bardagi beyaz peynir-yarim demet maydanoz-1 yumurta beyazi

yapılışı:Oda sicakliginda bekletilmis margarini, yumurtayi, sirkeyi, tuzu, sivi yagi ve yogurdu iyice karistirin. Elenmis unu ve hamur kabartma tozunu da ilave edip kulak memesi yumusakliginda bir hamur yapin. Hamuru uzeri ortulu bir sekilde buz dolabinda 15 dakika dinlendirin.
Bu arada ezilmis beyaz peyniri, ince ince dogranmis maydanozu ve 1 yumurta beyazini iyice karıştırın...Hamuru merdane yardimiyla yarim cm kalinliginda acin. Yuvarlak kalipla kesin.kesilen sekillerin yarisini da kola kapagiyla ortasindan kesin. Yuvarlak olan parcanin uzerine peynirli karisimdan koyup ortasi delik olan parcayi peynirli karisimin uzerine kapatin. Yumurta sarisi surup...Kizarana kadar pisirin ...afiyet olsun..

Hiç yorum yok: