6 Ocak 2008 Pazar

YE#27 KARA LAHANA YEMEĞİ

bu ayki etkinliğin sahibi sevgili yeşime kolaylıklar diliyorum....

eski tarifimle katılıyorum.....çok eski sayılmaz ama bir kaç tarif üzerine çıkardım sadece....
karadenizli olarak bu etkinliği kaçıramazdım...aslında bütün bildiğim yemeklerle katılmak isterdim ama hazırda bu tarif vardı...


gelgelelim kara lahana yemeğinin tarifine...yazın sevgili annemin(kayınvalidem) bizim için yaptığı...tadına doyamadığımız ,tam bir vitamin deposu olan yemeğimizin tarifine....

yapılışı:lahana ve ve fasülye ayrı yerlerde haşlanır...diğer tarafta soğan ,domates ,yağ ve salça kavrulur...haşlanan lahanalar ve fasülye eklenir...birde yarma koyularak ...karıştırılır...yeterince su ve tuz eklenerek..kısık ateşte pişirilir..ve sonra afiyetle yenir....

Hiç yorum yok: